söndag 11 augusti 2013

Tillbaka!

Nu är jag tillbaka på Campbell, och bloggen, efter ett långt sommarlov! Hann med att resa till New York, Los Angeles och Philadelphia innan jag åkte hem till Sverige på grund av några gratisbiljetter jag lyckades skaffa på mig! Skulle kunna skriva 100 sidor om allt som hände på resorna, men det får bli en liten sammanfattning istället.

Efter att jag fått sommarlov den 30 april åkte jag hem till mina släktingar som bor ca 40 minuter från skolan, innan jag några dagar senare åkte till Los Angeles för att träffa min kära vän Sonja. Vi tillbringade en dag på hennes college men annars blev det mest shopping, sightseeing och stranden som gällde. Blev även medbjuden på Hollywoodfest uppe i Beverly Hills, vilket var en upplevelse... Trodde jag var med i ett avsnitt av OC eller nått. Efter Los Angeles åkte jag till New York och träffade Malin. Vi bodde två nätter på ett hotell mitt i New York, och som man kan tänka sig så fortsatte shoppingen, men vi fick även uppleva utelivet och att hänga bakis i Central Park. Duktiga som vi är så missade vi bussen till Philadelphia men som vanligt så löser ju sig det mesta så några timmar senare var vi i alla fall framme hos familjen där Malin jobbar som Au Pair. Hade en mycket mysig vecka med min bästa vän och hennes gulliga värdfamilj!

Efter mina äventyr åkte jag hem till Sverige och hade det toppen. Borta bra men hemma bäst, eller nått. Började gråta när jag möttes av mamma, Maria och Sandra vid flygplatsen. Världens bästa!
Nu är jag som sagt tillbaka på skolan där jag tränar, tränar och tränar under försäsongen, men om 10 dagar börjar skolan. Ska fortsätta berätta mer, men det får vänta lite! Hejj hopp tills dess.



Hollywood!




 Sista kvällen innan sommarlov, jag befinner mig någonstans där i mitten. 




Mina fina Sonja och jag i Los Angeles




Bästa Malls och jag utanför hennes hus i Phili



New York!



1 kommentar:

  1. Härligt när du var hemma och tomt när du har åkt men vi har ju haft ett späckat program med jobb, fjällridning, BryanFerrykonsert i Uppsala, fotbollsmatch på Tele2 Arena och middag hos Mia och Kalle i går så än har vi inte hunnit sakna så mycket. Och vi ses ju snart igen (14 okt). Vi skulle ha åkt Göta Kanal på tisdag med avfärd till Linköping (?) i morgon kväll men nu startar inte bilen så det ser ut som vi får ställa in! Men först lite jobb på KS i morgon! Var rädd om dig och ta hand om kroppen! Och njut i lägenheten. Vilket kap!! Du är bäst!! JÄTTEkram från mig!

    SvaraRadera