tisdag 8 januari 2013

Back to school

Efter en nio timmars resa till Chicago och sedan en timme till Raleigh är jag nu tillbaka på skolan. Precis som på vägen hem från USA fick jag mig en reskamrat som lite sällskap. Förra gången blev det en amerikan och två britter, men den här gången var det en tjej från Åland som satt bredvid mig på planet. Hon hade pluggat i USA i tre år på fotbollsstipendium. Två av åren hade hon haft korsbandsskador som gjort att hon behövt åka hem och hitta en ny skola. Ganska kul att höra allt hon hade att säga om collegelivet. Sen kan man ju vara lite klyschig och säga att världen är liten, när det kom fram att hon spelat i Åland United med Robban som tränare i tre år. 

När jag kom fram till flygplatsen blev jag hämtad av Cydney och Alexis som tog med mig hem till Cydney där vi åt middag innan vi åkte tillbaka till skolan. Måste erkänna att jag var lite ledsen när jag behövde säga hej då till mina bästa vänner, min familj och hela Sverige, men nu när jag är tillbaka känns det helt toppen. Två av mina lektioner idag blev inställda, den ena för att ingen hunnit fixa böcker än och den andra för att läraren var sjuk. Snart ska jag på religionslektion och sen blir det ett besök i matsalen som jag illa nog faktiskt har saknat lite. Rätt mysigt att äta där, även om maten inte riktigt håller Stefans-kök-klass alla gånger. 


Den här goda frukosten serverade jag mig imorse. 
En smörgås utan pålägg, ett äpple och ett glas vatten i en plastmugg. Härligt. 



Sverigeflaggan uppsatt ovanför sängen



Julklapp från Cydney

1 kommentar: